B4U

هر آنچه که از بالیوود میخواهید بدانید

B4U

هر آنچه که از بالیوود میخواهید بدانید

CHALTE CHALTE

شاهرخ خان به عنوان تهیه کننده در دو محصول اول خود خط مشی را گم کرد .آیا آن را در چلته چلته یافته است؟ مطمئنا" بله. چلته چلته محصول شرکتdreamz&utv کارگردانی شده توسط عزیز میرزا فیلم خوبیست اگرچه سهم خود را پراکندگی اهدافش دارد.داستان زمانی اتفاق می افتد که راج(شاهرخ خان) و پریا(رانی موکرجی) در اتوبان با یکدیگر برخورد می کنند. راج مردیست سخت کوش و احساساتی از طبقه ای متوسط در حالیکه پریا دختریست موقر, با تکبر, خیلی فرهیخته, منضبط و تربیت شده در خانواده ای خوشگذران. آنها قانونهای محتاطانه زندگی را به دست باد داده و عاشق یکدیگر می شوند. اما اوضاع به تدریج تغییر می کند. عشق و احساسات تغییر جایگاه داده و از زندگی آنها بیرون می رود و بعد چه خواهد شد؟چلته چلته در واقع داستان دو قلب است ....فیلم با مقدمه عشقی شروع شده و بعد جریان را درگیر شرح ناسازگاریها می کند. این موضوع محور فیلمهایی همچون abhiman,kora kaagaz, akele hum akele tum, hum dil de chuke sanam, raja hindustani واخیرا" saathiya بوده است. اما این فیلم لحظات چنان بادوامی دارد که حتی پس از اتمام فیلم شما آنها را در ذهن خود خواهید داشت. در واقع چلته چلته فقط به داستان گویی نمی پردازد اما می توان گفت در حال پیاده کردن این طرح به نوعی دیگر است.شخصیتها, لحظات, دیالوگها و حتی لباسها چنین تاثیری بر تماشاگر می گذارند که با خود می گوید : این فیلمی متفاوت و مخصوص است. کارگردان همچون کار اخیرش مکان فیلم را جای متوسطی انتخاب کرده (Mumbai) و آن را با عناصری زینت داده که از تنگناهای زندگی روزانه به دور نیستند. بعضی چیزها, بعضی جاها و بعضی اشخاص که شما بارها نظیرشان را دیده اید در فیلم جریان می یابند. در واقع نیمه اول فیلم سیمای شکل گیری یک عشق را ترسیم می کند, ملاقات, کار, ازدواج و دعواهای مختصر.....غلتک فیلم در نیمه اول طبق فیلمنامه از لحاظ تفسیر و اجرا بی عیب و نقص پیش می رود. لحظاتی در فیلم هست که لذت وسیعی برای بیننده به ارمغان می آورد مانند فصل عروسی ( کمی بعد از اولین ملاقات) یا فصل هواپیما.باید قبول کرد که فراموش کردن لحظات احساسی فیلم نیز بسیار سخت است مانند صحنه های خانه رانی در athens وقتی شاهرخ خان با او صحبت می کند یا ورود رانی به خانه شاهرخ خان بعد از ازدواج .امادر گام دوم فیلم که طولانی پیش می رود شما شاهد دعواهای مکرر این زوج هستید. خوشبختانه نیمه دوم برجستگی خود را دارد و نکاتی دارد که فیلم را از به قعر رفتن نجات می دهد برای مثال فصل مهمانی وقتی شاهرخ خان سعی در فهمیدن این دارد که رانی از jas arora برای پرداخت قرضهایشان پول گرفته است . این یکی از بهترین صحنه های فیلم است.بی شک چلته چلته بهترین کوشش عزیز میرزا برای قصه گویی است. او به خوبی تعادل را میان صحنه های ساده و لحظات احساسی فیلم که مانند دو روی سکه هستند بر قرار می کند. دیالوگهای تنظیمی rumi jafry عالی هستند. شگفت آور است که ببینیم کسی که اغلب برای دیوید داوان (کمدی ساز معروف سینمای هند) کمدی مینویسد چنین دیالوگهای طبیعی بنویسد.موزیک فیلم ساختهjatin lalit وadesh shrivasatava را نه می توان عالی پنداشت و نه بد.چلته چلته به وضوح متعلق به شاهرخ خان است. بازیگری که عالی اجرا می کند و صفات و تجسماتی واقعی از نقشی که به او محول می شود ارائه می دهد. طبیعی ترین و دوست داشتنی ترین اجرای اودر عاشق عروس را می برد اور ا به بازیگری بزرگ تبدیل کرد.رانی موکرجی با ساتیا جایگاه خود را به عنوان بازیگری مستعد تثبیت کرد و با چلته چلته گامی بلند تر به سوی جلو برداشت. او درنقش هایش به طرز شگفت انگیزی فرو می رود و می توان او را منبع استعداد قلمداد کرد او در سینما هرگز به واسطه تجمل و زرق وبرق رشد نکرده و استعدادش او را به اینجا رسانده است.یک خبر:جیم کری یکی از محبوب ترین و بحث انگیز ترین هنرپیشه هایی که همواره می تواند در چند سبک مختلف ایفای نقش کند در فیلم بروس قدرتمند در نقش خبرنگار تلویزیونی ظاهر می شود که آرزو دارد روزی به عنوان مخبر پشت میز بنشیند. جیم کری با حضور در این فیلم یکی از الهام بخش ترین نقشهایی را که تا کنون در کارنامه هنری خویش به ثبت رسانده ظاهر شده است بروس پس از یک روز فوق العاده بد در محل کارش با نیروهای ماورایی روبه رو می شود و در این زمان توسط روشی غیر معمول پاسخ می گیرد. این فیلم باعث همکاری دوباره کری و شدیاک شد.