B4U

هر آنچه که از بالیوود میخواهید بدانید

B4U

هر آنچه که از بالیوود میخواهید بدانید

شان

 shaan همه چیز را با هم دارد

میگویند آهنگی که در قلب شماست باید شنیده شود بر همین اساس است که shaan tanu mukherjee معروف به  شان به حرفه خوانندگی رنگ بخشیده است . اولین چیزی که باید در مورد او بگوییم این است که او شخصی بی ادعا و افتاده است . شان زمینه برجسته ایی در موسیقی دارد . پدر او ماناس موکرجی آهنگ سازی بود که برای فیلمهایی همچون "shaayad"و"albert pinto gussa kyon aata hai " آهنگسازی کرده است. شان به عنوان فرزند او به تدریج خواندن را از بچگی شروع کرد ولی کمی بعد از آن منصرف شد اما باز به زودی برگشت و شروع به مشق موسیقی کرد . آغاز کارهای وی با آهنگهای رمیکس بود .اگرچه q-funk اولین آلبوم شان در سال 1995 بود, این دومین آلبوم وی به نام roop linka mastana بود که اورا در دنیای موسیقی رسمی نشان داد که نسخه ایی مخلوط از آثار ار. دی . بورمان بود که این را به کمک معلم خود بیدو انجام داد و در واقع  او بود که لقب شان را به وی داد. در 1996 آلبومی با همصدایی خواهرش به نام " نوجوان" بیرون داد که بسیار مورد توجه قرار گرفت آلبومی که واکنشی رو به پیشرفت در بر داشت . شان در سال 1996 تک خوانی خود را با آلبوم "loveology" ادامه داد آلبومی پاپ و تقریبا" پیش پا افتاده که زیاد برای او خوب نبود که انتقادهای زیادی برای او به بار آورد که : این هم یکی از این همه خوانندگان بی استعداد است و فلان و فلان و... .

اما سال 2000به روی شان لبخند زد و او آلبوم " تنها دل" را ارائه کرد که بسیار امید بخش و استثنایی بود که شامل اشعاری فوق العاده احساسی بود و آهنگهای جذابی داشت . از آن پس این شان بود که در بالیوود میتاخت با فیلمهایی همچون "پیار مه گپی گپی" و "راجو چاچا" . در سال 2001 با خواندن آهنگهایی از فیلم " بس ایتنا سا خواب هه" گامی  فراتر به جلو برداشت و به صورت حیرت آوری معروفتر شد و بعد از آن این صدای شان بود که مرتبا در فیلمهای مختلف شنیده میشد مانند آشوکا -دل چاهتا هه- هنگاما- قیامت- پلن- رشته- دل لگی - کوچ توهه- چورالیاهه دومنه - عکس و دامن که حتی در آن به بازیگری پرداخته و.......او جایزه mtv آسیا را به عنوان محبوبترین هنرمند هندی در بخش پاپ در سال 2002 از آن خود کرد و آلبوم تنها دل او هفته ها از این تلویزیون پخش میشد و  همچنین او اخیرا جایزه بهترین خوانده مرد رااز طرف زی لوکس برای آهنگ "سونو نا" از فیلم جنکر بیتس دریافت کرد.او علاوه بر اینکه خواننده خوبیست آهنگساز خوبی هم هست و اشعار بیشتر آهنگهایش را خودش مینویسد . شان به گفته خودش در این راه ثابت قدم پیش خواهد رفت و انواع زمینه های موسیقی را امتحان خواهد کرد.

از آلبومهای جدید و متفاوت او میتوان "اکثر" و "دنس مستی" را نام برد که بسیار پر سر و صدا و موفقند همچنین او برنامه پر طرفدار " سا-ری- گا- ما- پا" را داشت که  از zee tv پخش میشد که در زمینه استعدادهای جوان در زمینه خوانندگی بود .