B4U

هر آنچه که از بالیوود میخواهید بدانید

B4U

هر آنچه که از بالیوود میخواهید بدانید

قیامت

یک ابر ستاره که همیشه نامی پرآوازه با خود یدک می کشد و همگان از او توقع بسیار دارند.....

قیامت ساخته harry baweja الهام گرفته از فیلم هالیوودی صخره ( با بازی شون کانری, نیکلاس کیج , اد هریس) که شدیدا مبالغه شده, با یک سری از ستارگان و آهنگسازی عالی آراسته شده است. بدیهی است که توقعات بسیاری به دنبال دارد.

علی (اربازخان) و عباس(سانجی کاپور) با لیلا(ایشا کوپیکار) دلال اسلحه هستند و با ISI همکاری می کنند. آنها باهم نقشه یک بازی خطرناک می کشند. بازی ای که آنها را میلیونر خواهد کرد و فرار از هند را به دنبال دارد.راهول (آشیش چوداری) یک دانشمند در حال تحقیق بر روی فرایند خلق یک آنتی ویروس است که به نجات زندگیها در موارد زیستی یا انفجار های شیمیایی در جنگ کمک خواهد کرد. اما این ویروس کشنده بوسیله همقطار راهول (چانکی پاندی) از آزمایشگاه دزدیده می شود و گرفتار دستهای خطرناک این سه نفر می شود.علی و عباس کل مومبی را باویروس تهدید می کنند تا وزیرanjan srivastav))به خواسته آنها عمل کند.اکرم شیخ(sunil shetty)افسر CBI نقشه عملیاتی را طرح می کند. او به کمک مردی نیاز دارد . یک محکوم به جنایت به نام راچیت(ajay dewgan). راچیت گذشته خطرناکی دارد اما امروز او مانند سبزی گندیده ای فاسد شده است که دکتر ها مرتبا به او دارو می خورانند زیرا خاطرات معشوقش سبنا(neha dhupia) او را پریشان کرده است.

سفری خطرناک به دنیای ناشناخته جنایات مخوف آغاز می شود.قیامت در احساس مسیرشکنی به شمار می آید که هیچ سازنده ای برای انتشار مسایل زیستی یا سلاحهای شیمیایی, موشکها, ویروسها و مسایلی از این دست مانند آن را نشان نداده است. این فیلم با چنین خط مشی داستانی حرفه ای و مد روز ساخته شده است.بی شک قیامت فیلمی مافوق تکنیکی است که در حال حاضر در بالیوود جلوه کرده است امابا وجود این اصطلاحات ( سلاحهای زیستی , موشکهایروسها و...) ممکن است متوسل به تماشاگران شهر نشین شود. در حقیقت بخش عظیمی از تماشاگران نکات فنی غیلم را درک خواهند کرد.

از نظر فیلمنامه نویسنده(suparn verma) ماهیت اصلی را از فیلم صخره گرفته است و آن را با عناصری که بارها دیده وتکرار شده ترکیب کرده و با فرمول شرارت ها آرایش داده با استفاده از مراجع هندی مآب.

فیلم بسیار خوب شروع می شود اما داستان در یک مقطع راکد می ماند جاییکه گذشته رمانتیک آجی در لفافه نشان داده می شود . ترانه ها که به سرعت موفقیت خود را به دست آوردند مطمئنا امتحانی برای شکیبایی بیننده هستند.
بدن شک فیلم سهم خود را در خوب نگاه داشتن تسلسلها دارد که آنها در وقفه های مرتب فیلم ظاهر می شوند. اما بعد از نیمه اول نتیجه تماشاگر  را با نوعی احساس باقی می گذارد.قیامت تا به حال بهترین کوشش کارگردانش به لحاظ تکنیکی بوده است. فیلم کاملا مد روز است و تصویری بین المللی دارد چون بر روی ریلهای هیجان حرکت می کند  و رشته های اکشن آن خوب به هم بافته شده است اما اگر کارگردان کمی بیشتر فیلمنامه را به بیننده القا می کرد نتیجه بهتری می گرفت .همچنین کاربرد اصطلاحات تکنیکی ممکن است بعضی از تماشاگران را دچار سردرگمی کند.آهنگسازی ندیم شراوان گوشنواز است ولی در چنین فیلمی تحمیلی به نظر می رسد. درواقع آهنگهای جفتی با موقعیتها چندان سازگار نیستند. فیلمبرداری sanjay F gupta مایه حیرت است و درواقع خیلی بین المللی به نظر می آید.آجی دیوگان در نقشی که او را جانی احساساتی نشان می دهد بسیار موثر ظاهر شده است ولی در نیمه دوم فیلم کمی ساکت جلوه می کند. سونیل شتی هم که شماره یک است و بازی بالیوودی او با کف زدنهای متوالی تماشاگران مواجه می شود. کار آشیش چوداری هم قابل تعریف است . بازی او در کنار ریا سن لبخندی لحظه ای را از روی رضایت به دنبال دارد خصوصا در بخشهای پایانی .سانجی کاپور و ارباز خان خوب به نظر می آیند. نیها متوسط بازی می کند و اما ایشا کوپیکار با این فیلم ما را شگفت زده می کند او با نقش خود تاثیری قوی بر تماشاگر می گذارد. ریا سن هم بد نیست .در کل قیامت با تیم خوبی که دارد جذاب , هیجان انگیز و سرگرم کننده است اما به هر حال مانند همه فیلمها اشکالاتی دارد.

توجه: راوینا تاندون در این فیلم به عنوان هنرپیشه مهمان حضور یافته است.