B4U

هر آنچه که از بالیوود میخواهید بدانید

B4U

هر آنچه که از بالیوود میخواهید بدانید

مارکت

 موضوع فحشاوفساد از قدیم مورد توجه فیلمسازان بسیاری بوده است و سالهای متمادی آثار زیادی در این زمینه ساخته شده است. بالیوود هم به این ترتیب فیلمهایی مانند "موسم"  ,"بازار","ماندی","عمر و جان"واخیرا" آثاری مانند "چاندنی بار" که حماسه زندگی دردناک زنیست که مورد سواستفاده های فراوانی قرار میگیرد ارائه شده است و حال مارکت محصول شرکت tirumalai pictures لباس محبوب سینما را به تن این واقعه میپوشاند و توجه بیننده را بسیار جلب میکند .

موسکان(مانیشا کویرالا)فاحشه ایی است در حیدر آباد که در مهندی بازار معروف است . ترسیم گذشته غم انگیز وی اینست که او از یک شهرکوچک در آندرا پرادش آمده و والدین فقیرش اورا به همسری یک عرب ثروتمند در می آورند . مرد عرب از پاکی و سادگی او سواستفاده کرده و بعد از یک هفته او را طلاق میدهد. خانواده موسکان به کمک پلیس از مرد عرب به دادگاه خانواده شکایت می برند اما وکیل مرد عرب با رشوه دادن به قاضی وی را در دادگاه برنده می کند. موسکان به مبارزه برای اجرای عدالت ادامه میدهد اما حتی پس از 8سال باز هم مرد عرب برنده میشود و بوسیله دادگاه تبرئه میشود. حالا موسکان است که خرد و شکسته شده است . پس از این اتفاقات او به مومبی می آید و به پلیس مراجعه می کند اما فردی به نام ساوانت(سایاجی شیندر)اورا به یک دلال دختران معرفی میکند که او هم اورا به لیزا(سومان)و ایشا(شویتا منون)معرفی میکند. که آنها مامور به تبدیل کردن وی به یک فاحشه هستندو از این پس ماجرای موسکان که به مالیکا تغییر نام داده آغاز میشود. موسکان با خلافکاری به نام بابلو(آریان وید) از  کامپور آشنا میشود که به وی علاقه مند شده و به او پیشنهاد ازدواج میدهد ولی موسکان قبول نمیکند. در این میان ایشا بوسیله تبه کاری محلی کشته میشود. شخصی به نام یاشوانت آنا(گویند نام دئو ) که از دبی رهبری آنها را به عهده دارد لیزا و موسکان را برای اجرای یک شو در دبی فرا می خواند. آنجاست که موسکان بار دیگر مرد عرب را میبیند و خشم در او شعله میکشدو تنها چیزی که در ذهن وی موج میزند انتقام است.چنین ژانری بر واقعیتها تکیه میکند و خوشبختانه این فیلم از این لحاظ مایوس کننده نیست.درست از معامله انسانها گرفته تا شکنجه جسمی و روحی آنها روشهای کاری آنان و همه و همه کاملا"موثروبراساس حقیقت به تصویر کشیده شده اند.

محیط حیدر آباد و طعم زندگی در چنین خانه های فسادی دقیقا" مبنی بر واقعیت زندگی آنها ترسیم شده. یک ساعت اول فیلم دارای صحنه های پرداخت شده عالی هست که شما را تکان میدهد . صحنه های فروختن تازه عروسی توسط همسرش و مجبور شدن وی به فحشامطمئنا" گلوی بیننده را خشک میکند.

کارگردان جی پراکاش وظیفه خود را به خوبی انجام داده وپیامها را کاملا متقاعد کننده در فیلم چیده و برای نمایش جزئیات زندگی در خانه فساد تحقیقات زیادی کرده و به قمارخانه های بسیاری سر زده است. اگرچه فیلم در بعضی بخشها کند حرکت میکند اما در اوج خود جنبشی اساسی دارد . قسمت زیادی از فیلم به شویتا منون و ماکران دشپاند (قاتل وی در فیلم) اختصاص یافته که براحتی میتوانست حذف شود.

موسیقی فیلم ساخته التاف راجا باحوصله با فیلم پیش میرود و فیلم برداری توماس خاویر خصوصا در دبی بسیار منسجم انجام شده. دیالوگهای مسعود و میراک میرزا شایان تشویقند. از میان بازیها مانیشا کویرالا بسیار عالیست او بعد از مدتها دوباره روی فرم آمده واز صحنه هایی که در این فیلم بازی کرده رویارویی وی با سایاجی شینده در اداره پلیس است که بسیار درخشان بازی کرده است. سومان احساساتی بازی میکند و البته خوب و شویتا منون قابل قبول است . گویند نام دئو بازی اول خود را در این فیلم دارد و پراتیما کاظمی در نقش صاحب خانه فساد بسیار عالی ظاهر شده است. در کل مارکت همه عوامل موفقیت را دارد که مهمترین آن موضوعش میباشد.