B4U

هر آنچه که از بالیوود میخواهید بدانید

B4U

هر آنچه که از بالیوود میخواهید بدانید

سوکویندر

او متفاوت است

چیا چیا و میرچی میرچی آهنگهایی هستند که احتیاجی به معرفی ندارند . زمانیکه صدای اکثر خواننده ها شبیه هم بود و شدت و قدرتی در صدای آنها نمایان نبود و فقط احساس شدید در آن موج میزد صدایی در بالیوود متولد شد که تمام این ویژگیها را در کنار هم داشت. سوکویندر سینگ از راه رسید.

او از کودکی تشخیص داد که هدیه ای خدایی به او اعطا شده و این بود  که تصمیم گرفت حرفه خوانندگی  را درپیش گیرد و همه از تصمیمش خوشحال شدند. اولین اجرای او در سن 7 یا 8 سالگی اجرای نتهای لاتا (سا ری گا ما پا پا پا ما ره گا ره مره سنگ مره سجنا ) بود. او در لندن بزرگ شد و در کلوپهای مختلفی به کار پرداخت حتی یک آلبوم پنجابی هم به نام موندا سوتهال دا با همکاری شرکت T-Series منتشر کرد که موفق به کسب جایزه هم شد. پس از آن با پیوستن به گروه لاکشمیکانت پیارلال فعالیتش را ادامه داد و به زودی به یک تنظیم کننده آهنگ تبدیل گشت. بعد از چندی با ورود به سینمای جنوب هند اثری به نام رگشاگن را کار کرد.به نظر می رسید با آهنگ آجا صنم در اثر برجسته مادوری دیکشیت که خواند شانس به او رو کرد . اما سوکویندر هنوز به دنبال عنصری گمشده در صدای خویش می گشت اینجا بود که برای دیدن و شنیدن و فهمیدن انواع مختلف موسیقی به انگلیس و آمریکا سفر کرد تا موسیقی را بیشتر فراگیرد و پس از یادگیریهای گسترده به مومبی بازگشت و دوره حرفه ای خود را آغاز کرد.

یکی از دوستان وی که با ای.آر.رحمان آشنایی داشت موجبات ملاقات این دو را فراهم آورد و آغاز همکاری آنها با فیلم تاکشاک با بازی آجی دیوگان و تابو بود. پس از آن بزرگترین موقعیت هنری در زندگی سوکویندر پیش امد که پیشنهاد فیلم دل سه بود و او با اجرای آهنگ چیاچیا بیش از نصف راهی که در پیش رو داشت پیمود و با این کار تنوع و تابدار بودن صدایش را ثابت کرد و برای همین آهنگ بود که جایزه فیلم فیر را دریافت کرد و به درجه ای که توقع داشت رسید. اما با وجود اینکه حالا او یک خواننده موفق بود بازهم سعی در اثبات تنوع صدایش داشت اما در این میان پیشنهاداتی مثل دل سه و آهنگسازانی مثل رحمان در سر راهش کم بودند.

سپس وی آهنگهایی در فیلم تال با بازی آنیل کاپور .آیشواریا رای و آکشی کانا را خواند که با این اثر طرفدارانی ثابت برای خود به دست آورد طرفدارانی که از وسعت صدا و انرژیی که در صدایش موج میزد لذت می بردند.سوکویندر با آهنگهایی مثل رات آگیا ره از فیلم زمین 1947 با بازی امیر خان و ناندیتا داس وجود حالت نغمه مانند و احساسی بودن صدایش را نیز به همگان نمایاند و نشان داد که توانایی اجرای هرگونه آهنگ را دارد.پیشرفت او به اندازه ای رسید که بعد از فیلم هندوستان کی قسم پیشنهاداتی مبنی بر آهنگسازی دریافت کرد.شایان ذکر است که او فردیست که مانند برخی دیگر خودش را در کار بیش از حد غرق نمی کند . صمیمی ترین همکار ای.آر.رحمان است و در حال حاضر گرانترین خواننده بالیوود به شمار می آید. از مهمترین آهنگهای او می توان به آثار زیر اشاره کرد:

بیرنگ زندگی هه از ناچ

چیا چیا از دل سه

دولنا از تاکشاک

آ وطن از هندوستان کی قسم

رات آگیا ره از زمین 1947

هه هه میرچی از بیوی نامبر وان

رمتا جوگی و ایشک بینا و مه سمجگیی از تال

ایلو ایلو از سوداگر

کمبکت ایشک از پیار تونه کیا کیا

ربا ربا از عکس

چل چل مره سنگ از استیتوا

جوگنی جوگنی از بادل

هولی از باغبان

دل نشی از بس ایتنا سا خواب هه

کملی کملی از دیواناپن

جوگیا  و قیامت از دیوانی

دوم دوم از دیل لگی

ماهیا از دس

او بیا از جیس دش مه گنگا رهتیهه

او میتوا از لگان

جان لوا از موکشا

چونریا از نا توم جانو نه هم

الی الی از وان تو کا فور

جیسه تو نا میلا از رفیوجی

دومرو باجه از شکتی

اک سانس از سوپاری

دش مره  و پگلی سمال از بقت سینگ

چاند تاره و جب دل میله از یادین

لندن مه ایندیا از یه هه جلوا