وحشت دنیاییست که اغلب در بالیوود از آن درست استفاده نشده است.فیلمسازان هندی همیشه در مورد داستانهایی در این زمینه بالذت صحبت می کنند و تمایل آنها به این ژانر را از فیلمهایشان می توان دید.اما به ندرت اتفاق می افتد که فیلمسازی گیشه را بشکند و با طرحی صادقانه و حقیقی از وحشت پیش بیاید و ممکن است به حساسیتهای شخصی متوسل شود. با این وجود این تلاش به خاطر اینکه هنجارها را به مبارزه می طلبد و کلیشه ها را میشکند باید ستوده شود....فیلمی مسلط بر فرمولهاdarna mana haiتهیه شده توسط رام گوپال ورما به کارگردانی پراوال رامان یکی از نمونه های جسورانه ایست که در ارائه فیلمی در ژانر وحشت کوشش می کند. پس از دیدن فیلم دو نظر متفاوت می تواند وجود داشته باشد: یا اینکه شما از این فیلم صرف دارا بودن زمینه وحشت لذت می برید یا اینکه فیلمساز را برای خراب کردن دوساعت از وقتتان سرزنش می کنید.اینجا نه تنها یک داستان بلکه شش داستان در فیلم گنجانده شده است(همچنین داستان هفتمی هم هست) . شش دوست که در اثر خرابی ماشینشان در جنگل متراکمی ماندگار می شوند آنها خانه ای متروک را پیدا می کنند و آتشی برپا می کنند. به تدریج گفتگوی آنها به سمت داستانهای ترسناکی کشیده می شود که آنها شنیده و یا تجربه کرده اند.
اولین داستان این است که یک زوج جوان( سهیل خان و آنترا مالی) در وسط جنگلی مهیب گیر کرده اند و سپس اتفاقاتی عجیب می افتد.داستان دوم در مورد عکاسی است( سیف علی خان) که خودش را در مسافرخانه ای نزدیک مومبی جای داده است . صاحب مسافرخانه که مدیر و اداره کننده آن هم هست فردی عجیب و نابهنجار است(بومن ایرانی) که از سیگار متنفر است.سومین داستان راجع به معلم مدرسه ای(راجویریاداف) است که با دانش آموز عجیبی مواجه می شود. دختر کوچکی که همیشه برای به موقع انجام ندادن تکالیفش تنبیه میشود و یک روز صبح او به دانش آموز فوق العاده ای تبدیل می شود.داستان چهارم درمورد زن خانه دار معمولی(شیلپا شتی) است که سیبهای مرموزی را از فروشنده ای غیر طبیعی (راجپال یاداف) خریداری می کند.داستان پنجم که جالبترین هم می باشد گفتگویی بین ویوک اوبری و نانا پاتکار است .این دو در حالی به هم بر می خورند که یکی کنار گورستانی دورافتاده منتظر یک سواری است که اورا به شهر ببرد و دیگری او را سوار می کند و اتفاقات شرارت آمیزی این بین به وقوع می پیوندد.داستان ماقبل آخردرمورد دانشجویی است پیچیده(آفتاب شیوداسانی) که می خواهد به خاطر اینکه احساس می کند مورد بی توجهی خانواده اش و دختر موردعلاقه اش (ایشا کوپیکار) قرار گرفته است خودکشی کند.اما در یک روز خوب او قدرتهایی که هیچ انسان معمولی ندارد پیدا می کند.
بر اساس داستانهایی که این دوستان روایت می کنند خودشان درگیر یکی از آنها می شوند.از نقاط قوت فیلم کیفیت صدا و لحظات ترسناکیست که به داستانها تزریق شده است و نیز مدت داستانها کوتاه است بنابراین تماشاگر اصلا احساس خستگی نمی کند.در فیلمی در این ژانر جایی برای رقص و ترانه های متعددی نیست و خوشبختانه سازندگان هم این را فهمیده و قسمتهای ناخواسته را به بیننده تحمیل نمی کنند و با وجود عوامل زیاد فیلم بازهم جذابیت خود را حفظ می کند.اما به جز داستان ویوک و نانا هیچ کدام از داستانهای دیگر آنچنان که باید قابل قبول به نظر نمی رسند. در واقع تعدادی از آنها مانند داستان سیف علی خان و آفتاب و حتی شیلپا خلاف منطق به نظرمی آیند.
سلام و خسته نباشید .....
سلام، اینا کی عروسی کردن؟
سلام.نوشته های مطالبت بطور کامل دیده نمیشه.
سلام دوست من / یه خواهش از شما دارم / اگه امکان داره فونت وبلاگتو عوض کن / تاهوما خیلی بهتره / مثل همه وبلاگها / موید باشی
من این آهنگ را خیلی دوست دارم.راستی این آهنگهای جدید را کجا میشه دانلود کرد.
سایتت سنگینه دیر دانلود میشه. اسم جالبی داری
سلام . من از دیدن این فیلم لذت بردم اگرچه بسیاری از این انتقادات به فیلم را قبول دارم ... میروم عکسها را ببینم .
ممنون وسپاس بابت وب زیبا وپر بارت خیلی اطلاعات خوب و جالبی و گرد آوری نمودی موفق باشی
مریم مهربون سلام!
ممنون از همراهیت.
در پناه خدا
سلام مریم جان!
خوبه که تو هم مثل من داری کم کم راه میوفتی
راستی من تو قسمت آخر بیو گرافی یه چندتا لینک میذارم
قربان تو
مریم جان این وبلاگت خیلی دیر باز میشه
به هر حال من همیشه من مطالبت رو میخونم
بیا اونورا
تحلیل دقیقی کردی؟؟؟؟ راستی مریم فیلم های جدید رو از کجا میشه گیر اورد ؟؟
Salam..khobi? are hangam be eftekhare shoma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!taghdaim be shoma be khatere matlabaye ba haletoon…bazam miyam…bedrooooooooooooooooooood
درود دستتون درد نکنه معلومه خیلی زحمت کشیدین تا این مطالب رو جمع کردین
مریم خانمی هندی شدی حسابی.چه عجب یکی متفاوت نوشت.خسته نباشی.
سلام . نکنه کامپیوتر شما هم مشکل دارد چرا به روز نمی کنی ؟؟
سلام مریم خانم ممنون که سر زدی بعدم فکر کنم وبلاگت ایراد داره من که نمیتوانم عکسهای که اون بلا گذاشتی ببینم بعدم نوشته هایت مشکی است و نمیتوایم چیزی بخونیم البته فضولی نباشه
باز هم سز بزن
چرا بازیگرای مرد این فیلم های هندی اینقدر خوش تیپ اند بخصصوص پشت موهاشون D:
سلام مریم خانوم ...
اول اینکه از لطفت ممنونم .. از اینکه به عقشولانه اومدی هم ممنون...
دوم که مطالبت جالبه من چیز زیادی در مورد هندیها نمیدونم .. مطالب برام مفید و جالب بود....
سوم هم که امیدوارم این رفت امد ها تداوم داشته باشه ...
.:: پایدار باشی ::.
تبریک میگم وبلاگ قشنگی دارید . راستی شما از فوت شاهرخ خان خبری ندارید؟
ممنون میشم اگه چیزی میدونید بگید
موفق باشید و موید
سلام مریم جان ... این همه اطلاعات راجع به سینمای هند قابل تقدیره ...ممنونم که به کلبه درویشی ام اومدی .. امیدوارم همیشه موفق و شاد باشی .به امید دیدار .
ماشاله یک ربع صبر کردم تا بلاگت باز بشه ولی ارزش داشت
سلام دوست گلم چه خبرا نه دیگه سر میزنی نه هیچ.........عزیزم من آبدیت کردم اگه افتخار میدی ی سری به خونه ستاره ها بزن خوشحال میشیم ..... پس من منتظرم و با پیشنهادات منو خوشحال کن ..... به امید دیدار
سلام....مریم عزیز مثل همیشه کامل . جالب . متنوع . آپدیت کردم ..موفق باشی
سلام.. به خاطر عکس های عروسی کاریشما ممنون ولی چه جالب می شد که آجی دوگان و کاجل نیز در بین مدعوین دیده می شد
سلام دوست عزیز . خیلی وقت بود نتوانسته بودم به وبلاگ شما سر بزنم . مطالبتان عالی بود . در این فیلم من اپیزودی را که نانا پتکر و ویویک اوبروی در آن بازی کردند را خیلی میپسندم ولی بقیه چندان جالب نبود . به ما هم سر بزنید .
بسترم صدف خالی یک تنهاییست و تو چون مروارید گردن آویز کسان دگری...سلام.خیلی ممنونم که به وب لاگ من سر زدید و ببخشید که دیر اومدم چون یه مدتی دسترسی به کامپیوتر نداشتم.براتون آرزوی موفقیت دارم.به امید دیدار شما...دل را ببین... دل را ببین...در کوی جانان آمده...ساقی بساطی نو فکن...مطرب بیا چنگی بزن
سلام
ببخشید دیر شد. اینجا هم که تعطیله!
یه سوال داشتم این خانومه که توی بنر بلاگ هست. عینک داره و دستشم اینجوری گرفته جلو اسمش چیه؟
دمت گرم
ولی بابا یه فکری به حال ما بکن که یک ساعت طول میکشه تا این صفحه رو دانلود بکنیم
سلام دوست عزیز
وبتون خیلی خوبه موفق باشی
خوشحال میشم به منم سر بزنی
فروش فیلم و شوی هندی
mehek.blogfa.com