B4U

هر آنچه که از بالیوود میخواهید بدانید

B4U

هر آنچه که از بالیوود میخواهید بدانید

آنو ملک

ذهن زیبا

اگرچه سوبهاش گای یکی از معروفترین نمایش دهندگان بالیوود به شمار می آید آنو مالیک هم مطمئنا یکی از معروفترین کارگردانان موسیقی در کنار او به شمار می آید . با وجود شایعات بی اساسی که در مورد او وجود دارد مانند کپی برداری از آهنگهای دیگران و یا آزار جنسی کسی نمی تواند حقیقت را انکار کند که چنین شخصی با ساخت چنین موسیقی هایی نمی تواند روحیه ای مطابق چنین شایعاتی داشته باشد . با جایزه ای ملی برای پناهنده(رفیوجی) او بهتر از همیشه به چنین اخبار کذبی پایان داد.

سابقه:

آنو یکی از سه پسر سردار ملک بود مردی که آهنگهای فوق العاده ای مانند ها دیواناهو مه از فیلم سارانگا - آگ مه دل از توکار و موجه دومسه محبت از بچبن را ساخته است . او این اشتیاق آهنگسازی را از پدرش به ارث برده است و همواره او را در صنعت فیلمسازی به عنوان پسر سردار ملک می شناسند. این موسیقیدان مستعد همیشه تلاش و کوشش زیادی برای به دست آوردن موفقیت انجام داده است . با وجودیکه سردار ملک آهنگساز خوبی بود موفقیتهای چندانی به عنوان آهنگساز به دست نیاورد و خانواده همیشه برای رسیدن به این هدف کوشش می کردند و این او بود که از جوانی با شرکت در برنامه های موزیکال و ارکسترها و دستیاری موسیقیدانان بزرگ به این آرزو جامه عمل پوشاند و البته ثروتمند هم شد.اولین گامهای وی در بالیوود:

فیلم هانتروالی ساخته موهان چوتی در1977 آنو ملک خود در این رابطه می گوید:" در واقع این پدر بود که این کار را انجام می داد اما او از من خواست که سعی کنم و من این کار را انجام دادم ." پونام ساخته هارمیش منهوترا اولین فیلمی بود که او به تنهایی موسیقی آن را ساخت و پس از آن اک جانه هم و سونی مهیوال را ساخت.اما نقطه عطف کارنامه اش در آن زمان که از نظر تجاری هم با موفقیت رو به رو شد فیلم مرد در سال 1985 بود و در1988 ترانه جولی جولی از فیلم جیته شامسه معروفیت زیادی برای این آهنگساز به ارمغان آورد . موفقیت و شکست:

همچنین او شکستهایی هم داشت مانند گنگا جمنا سارا سواتی که او را دوباره به عقب راند و یک شبه از گردونه رقابت خارج شد . ندیم شراوان و آنند میلند آن موقع بسیار مورد توجه بودند و آنو ملک مجبور به ساخت آهنگ برای سریالهای تلویزیونی شد .

بازگشت آنو ملک:

در سال 1993 پس از گذراندن 5 سال افسردگی به همراه کارهای کوچکی برای سریالها و فیلمهای تلویزیونی کوچک او از طرف ماهیش بات برای فیلم پیر تری گاهانی یاد آیی فرا خوانده شد. خودش می گوید:" من این فیلم را چنان قاپیدم که یک غریق نجات یک غرق شده را. می دانید دلیل اینکه زنده ام و می دوم این است که آهنگهایی که می سازم در صدر هستند." اما موسیقی که برای بازیگر ساخت ثابت کرد که او مشتاق تر از این حرفهاست . جدا از موفقیت موسیقی فیلم چیزی که آنو را خوشحال تر کرد تعریفی بود که شاهرخ خان از او کرد او می گوید:" من فکر می کنم تمام اعتبار موفقیت فیلم بستگی به آنو ملک دارد."جدال و موفقیت:

و از 1993 او در جایگاه بالایی قرار گرفت اما همراه این ستایشها و افتخارات برخی ضد حمله هایی هم وجود داشت که از طرف منتقدان بی رحم او بود جدا از این منتقدان همه اتحادیه انجمن آهنگسازان در 1995 به او برای کپی برداری یا الهام گرفتن از آهنگ معروف استاد نصرت فرح علی خان از فیلم مادوری دیکشیت و ریشی کاپور تحت عنوان یارانا ترانه مری پیار کر آیا حمله کردند و او در صدر شایعات و خبرها قرار گرفت که تمام این ماجراها کمی بعد از موفقیت ویجیپاس و مین خیلادی تو آناری بود. اما او بسیار مستعد تر از این حرفها بود و موسیقی فیلم آکله هم آکله توم ساخته منصور خان این را بیشتر ثابت کرد.همچنین وی دردسرهای زیادی برای شایعات بی اساس آزارجنسی کشید.پس از آن آنو مایوس نشد و با حفظ روحیه خود موسیقی فوق العاده فیلم وراثت و بوردر را در 1997 و دوپلیکیت در 1998 و رفیوجی در 2000 را ساخت  که برای دو تا از آنها جایزه ملی را به دست آورد اما شاعران هر دو فیلمها از آنو ملک برای تغییر در شعرها بدون اطلاع آنها ناراحت بودند.

و موفقیت ادامه دارد:

سال1997 سمبل خوشبختی آنو ملک بود با فیلمهایی همچون جوودوا - وراثت - بوردر و عشق . همیشا تنها شکست او در این دوره بود اما دوباره موفقیت ادامه پیدا کرد و سال1997 در ادامه میدان مبارزه بود زیرا او آهنگ اسپانیولی ماکارنا را در دوفیلم دال و آوزار به کار برد ولی بار دیگر صدای منتقدان را درآورد و همچنین به خاطر آهنگ LOVE YOU I LOVE YOU در فیلم آوزار. کاملا" طعنه آمیز بود که فیروزنادیادوالا- تهیه کننده - آنو ملک و نصرت خان را به همراه بالی ساگو برای ساخت آهنگهای فیلم کارتوس دعوت به کار کرد.1998 نسبتا" سال راکدی برای او بود اگرچه دو فیلم دوپلیکیت و کاریب قدردانی بسیاری برایش به ارمغان آوردند و سرباز هم فیلم متوسطی برای او به شمار می آمد و اما 1999 برای آنو ملک سال بسیار بهتری بود با فیلمهای جانم سمچا گرو و پادشاه و 2000 یکی از سالهای حرفه ای او بود با فیلمهای برتری همچون جوش - هر دل جوپیارکره گا و فضا در صدر همه اینها پناهنده که جایزه ملی را در دستان او نشاند.

حالا آنو ملک تنها با نامهای برتر بالیوود کار می کند و تنها نام او برای فروش فیلم و آهنگهایش و جذب تماشاگران کافیست از جمله فیلمهای:

یادین- فیلحال-عکس-آشوکا - مین پریم کی دیوانی هون- LOC - مومبی سه آیا مرا دوست- شکتی - انتها - SSSSSSSSSHH و........ 

نظرات 24 + ارسال نظر
یاسر سه‌شنبه 13 مرداد 1383 ساعت 11:54 ب.ظ http://manofereshte.blogsky.com

اطلاعات مفیدی بود. خسته نباشی. تونستی بیا از اونورا

محمد چهارشنبه 14 مرداد 1383 ساعت 12:27 ق.ظ http://bollywood123.persianblog.com

سلام مریم جان و قالب جدید مبارک . بنظر من انو مالک یک آهنگساز بسیار قدرتمند در سینمای هند محسوب میشه البته من به شخصه کارهای ای آر رحمان رو بیشتر میپسندم ولی انو هم بسیار عالی کار میکنه .ممنون

میب چهارشنبه 14 مرداد 1383 ساعت 02:09 ق.ظ http://mib2004.persianblog.com/

خوشحالم که باز مینویسی

نیلو چهارشنبه 14 مرداد 1383 ساعت 12:52 ب.ظ http://niloonet.persianblog.com

سلام.به به میبینم که بعد از چند قرن واندی آپدیت کردی بالاخره.به ما هم که سر نزدی.تو اون موقعی که نبودی ما هم شروع به کار بالیوود نویسی کردیم.
آهنگای فیلم هر دل جو پیار کرگاساخته آنو مالک که خوب بود.دستش درد نکنه.خودش هم یک کمی با سمیرتوی این فیلم بازی میکردن.

داریوش کبیر چهارشنبه 14 مرداد 1383 ساعت 11:54 ب.ظ http://dariushkabir.com

سلام مرسی سر زدی. همچنان بالیوود

احسان(پسرایرونی) پنج‌شنبه 15 مرداد 1383 ساعت 12:05 ق.ظ http://pesarironi.com

سلام چاکر خیلی قشنگه قالبت منم میخوام.

پیمان پنج‌شنبه 15 مرداد 1383 ساعت 05:14 ب.ظ http://peyman59.blogsky.com

سلام
ممنونم که هنوز به من سر می زنی.
خوشحالم که فرصتی دست داد تا به شما سر بزنم. از اینکه دیر به شما سر زدم باید عذرخواهی کنم.
از اینکه می بینم هنوز می نویسی خوشحالم. نوشته شما را به صورت off می خوانم و اگر فرصت کردم حنما نظر میدم.
روز زن را به شما دوست عزیز تبریک می گویم.
موفق باشید.

میب پنج‌شنبه 15 مرداد 1383 ساعت 05:31 ب.ظ http://mib2004.persianblog.com

سلام خانم ...بفرما به روز کردم

امید محشری جمعه 16 مرداد 1383 ساعت 01:58 ق.ظ http://www.mahshary.persianblog.com

آیا اطلاعاتی راجع به سوشمیتا سن دارید
و اگر ندارید من میتونم کجا پیدا کنم . میشه سایتی رو به من معرفی کنید. ممنون میشم

احمد جمعه 16 مرداد 1383 ساعت 03:14 ب.ظ http://marde-darya.blogsky.com

سلااااااام!
من که می گم بنویسین! جالبه! آخه چند وقت بعدش که آرشیو تون رو بخونین یه حس خاصی پیدا می کنین! :-)
هر وقت شروع کردین به نوشتن خاطرات منم خبر کنین! البته اگه خواستین،‌ ‌دوست دارم بخونم! ;-)

mehdi جمعه 16 مرداد 1383 ساعت 05:38 ب.ظ http://rickymartin.persianblog.com

چه قالب خوبه...چه سریع اومد بالا....می دونی من چند بار هم اومدم..یه بارم خواستم برات بنویسم بی معرفت چقدر کار ....یه سرم به ما بزن ولی بعد ننوشتم..بازم دم معرفتت گرم که اول تو اومدی...بگذریم..راستش من زیاد با یسنمای هند آشنایی ندارم ولی یه نگاهی به مطلب انداختم ..ممنون از این همه زحمت..جدی می گم خیلی خوشحال شدم. کامنتت ر و دیدم..خیلی..

جیران جمعه 16 مرداد 1383 ساعت 07:47 ب.ظ http://www.hoo786.persianblog.com

وای نه ! چه خوشگله اینجا ... قبلا میومدم نه ؟ یادم نیست اما انگا رمیومدم ! :دی

سهیل جمعه 16 مرداد 1383 ساعت 11:33 ب.ظ http://kermanshan.blogspot.com

سلام.......عجب وبلاگ با حالی بیده...فقط آهنگش مغزم رو خورد.....من از سینمای هند فقط فیلم دل هندی یادمه!!!!(شرمنده ببخشید!)

میلاد شنبه 17 مرداد 1383 ساعت 03:04 ق.ظ http://tarfand.blogsky.com

سلام دوست عزیز
ممنون که به ما سر زدید.از مطالبتون استفاده می کردیم بسیار جالب و کمیاب هستن.
موفق باشید

بنفشه شنبه 17 مرداد 1383 ساعت 09:22 ق.ظ http://7665.persianblog.com

مریم جان سلام.... بابا دیر برگشتی اما با دست پر آمدی واقعاْ که دست مریزاد. و ممنون به خاطر اخبار دست اولت.در ضمن قالب جدیدت هم مبارک باشه

تک قیز شنبه 17 مرداد 1383 ساعت 03:25 ب.ظ http://tak2khtar.persianblog.com

یاد گرفتم که دیگه دلم نسوزه ..یاد گرفتم که دیگه مادر دلسوز نباشم ..یاد گرفتم که دیگه قلبم و قرض ندم یاد گرفتم که کلیدشم گم کنم..یاد گرفتم که یاد بگیرم خوب فراموش کردنو....من با قاصدکم خیلی حرفامو با سکوت زدم ..دلت واسه قاصدک نسوزه ...دلت واسه دلی بسوزه که دل سوزونده..خبر نداره بیچاره از هر دست بدی از همون دست پس میگیری....

نیلو شنبه 17 مرداد 1383 ساعت 04:37 ب.ظ http://niloonet.persianbloog.com

سلام مریم جان .من هم اومدم بگم که آپدیت کردم.

محمد* شنبه 17 مرداد 1383 ساعت 05:51 ب.ظ http://memet.persianblog.com

سلام¤¤¤ چه بلاگ قشنگی دارین شما آآآآآ آ آ آااااااااا ¤¤¤ عیدتون مبارک ;)

پورنگ یکشنبه 18 مرداد 1383 ساعت 12:51 ب.ظ http://purang.persianblog.com

سلام ممنون از حسن نظر شما من که هفته ای نیست که دو یا سه بار به وبلاگ شما سر نزنم آخه من بد جوری به سینمای هند علاقه دارم و وبلاگ شما تشنگی منو سیراب می کنه کاری داشتید و از من بربیاد با کمال میل براتون انجام خواهم داد ..نظر خواهی رو هم همین روزا درست میکنم

ملینا یکشنبه 18 مرداد 1383 ساعت 04:17 ب.ظ http://melina8048.persianblog.com

سلام ... قالب جدیدت قشنگه . مطلب زیبایی بود موفق باشی.

کچل خان یکشنبه 18 مرداد 1383 ساعت 06:29 ب.ظ http://kachalkhan.persianblog.com

من که از سینما سر در نمیارم .... ولی به هر حال استفاده نمودیم !

یاس دوشنبه 19 مرداد 1383 ساعت 07:52 ب.ظ http://lovelyrose.blogsky.com

... حرفی ندارم ...
موفق باشی .

احسان دوشنبه 19 مرداد 1383 ساعت 09:02 ب.ظ http://hollywood123.persianblog.com

سلام مریم جان ممنون که به بلاگم اومدی ،در حال خواندن مطالب ارشیوت به خصوص فیلم خاکی هستم.خوشحالم که میبینم شما هم مثل پسر خاله ام محمد(بالیوود۱۲۳)از اطلاعات بالایی برخوردارین.منتظر دیدارتان در وبلاگم هستم.در مورد قالب هم حق با شماست در اولین فرصت دستی به سر و رویش می کشم.فعلا ...

اسمر سه‌شنبه 20 مرداد 1383 ساعت 05:39 ب.ظ http://asmar.persianblog.com

وبلاگ زیبا و پر محتوایی داری..درود بر تو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد