B4U

هر آنچه که از بالیوود میخواهید بدانید

B4U

هر آنچه که از بالیوود میخواهید بدانید

مارکت

 موضوع فحشاوفساد از قدیم مورد توجه فیلمسازان بسیاری بوده است و سالهای متمادی آثار زیادی در این زمینه ساخته شده است. بالیوود هم به این ترتیب فیلمهایی مانند "موسم"  ,"بازار","ماندی","عمر و جان"واخیرا" آثاری مانند "چاندنی بار" که حماسه زندگی دردناک زنیست که مورد سواستفاده های فراوانی قرار میگیرد ارائه شده است و حال مارکت محصول شرکت tirumalai pictures لباس محبوب سینما را به تن این واقعه میپوشاند و توجه بیننده را بسیار جلب میکند .

موسکان(مانیشا کویرالا)فاحشه ایی است در حیدر آباد که در مهندی بازار معروف است . ترسیم گذشته غم انگیز وی اینست که او از یک شهرکوچک در آندرا پرادش آمده و والدین فقیرش اورا به همسری یک عرب ثروتمند در می آورند . مرد عرب از پاکی و سادگی او سواستفاده کرده و بعد از یک هفته او را طلاق میدهد. خانواده موسکان به کمک پلیس از مرد عرب به دادگاه خانواده شکایت می برند اما وکیل مرد عرب با رشوه دادن به قاضی وی را در دادگاه برنده می کند. موسکان به مبارزه برای اجرای عدالت ادامه میدهد اما حتی پس از 8سال باز هم مرد عرب برنده میشود و بوسیله دادگاه تبرئه میشود. حالا موسکان است که خرد و شکسته شده است . پس از این اتفاقات او به مومبی می آید و به پلیس مراجعه می کند اما فردی به نام ساوانت(سایاجی شیندر)اورا به یک دلال دختران معرفی میکند که او هم اورا به لیزا(سومان)و ایشا(شویتا منون)معرفی میکند. که آنها مامور به تبدیل کردن وی به یک فاحشه هستندو از این پس ماجرای موسکان که به مالیکا تغییر نام داده آغاز میشود. موسکان با خلافکاری به نام بابلو(آریان وید) از  کامپور آشنا میشود که به وی علاقه مند شده و به او پیشنهاد ازدواج میدهد ولی موسکان قبول نمیکند. در این میان ایشا بوسیله تبه کاری محلی کشته میشود. شخصی به نام یاشوانت آنا(گویند نام دئو ) که از دبی رهبری آنها را به عهده دارد لیزا و موسکان را برای اجرای یک شو در دبی فرا می خواند. آنجاست که موسکان بار دیگر مرد عرب را میبیند و خشم در او شعله میکشدو تنها چیزی که در ذهن وی موج میزند انتقام است.چنین ژانری بر واقعیتها تکیه میکند و خوشبختانه این فیلم از این لحاظ مایوس کننده نیست.درست از معامله انسانها گرفته تا شکنجه جسمی و روحی آنها روشهای کاری آنان و همه و همه کاملا"موثروبراساس حقیقت به تصویر کشیده شده اند.

محیط حیدر آباد و طعم زندگی در چنین خانه های فسادی دقیقا" مبنی بر واقعیت زندگی آنها ترسیم شده. یک ساعت اول فیلم دارای صحنه های پرداخت شده عالی هست که شما را تکان میدهد . صحنه های فروختن تازه عروسی توسط همسرش و مجبور شدن وی به فحشامطمئنا" گلوی بیننده را خشک میکند.

کارگردان جی پراکاش وظیفه خود را به خوبی انجام داده وپیامها را کاملا متقاعد کننده در فیلم چیده و برای نمایش جزئیات زندگی در خانه فساد تحقیقات زیادی کرده و به قمارخانه های بسیاری سر زده است. اگرچه فیلم در بعضی بخشها کند حرکت میکند اما در اوج خود جنبشی اساسی دارد . قسمت زیادی از فیلم به شویتا منون و ماکران دشپاند (قاتل وی در فیلم) اختصاص یافته که براحتی میتوانست حذف شود.

موسیقی فیلم ساخته التاف راجا باحوصله با فیلم پیش میرود و فیلم برداری توماس خاویر خصوصا در دبی بسیار منسجم انجام شده. دیالوگهای مسعود و میراک میرزا شایان تشویقند. از میان بازیها مانیشا کویرالا بسیار عالیست او بعد از مدتها دوباره روی فرم آمده واز صحنه هایی که در این فیلم بازی کرده رویارویی وی با سایاجی شینده در اداره پلیس است که بسیار درخشان بازی کرده است. سومان احساساتی بازی میکند و البته خوب و شویتا منون قابل قبول است . گویند نام دئو بازی اول خود را در این فیلم دارد و پراتیما کاظمی در نقش صاحب خانه فساد بسیار عالی ظاهر شده است. در کل مارکت همه عوامل موفقیت را دارد که مهمترین آن موضوعش میباشد. 

نظرات 31 + ارسال نظر
نازی جمعه 20 آذر 1383 ساعت 11:11 ب.ظ

سلام عرض شد
تبریک میگم به خاطر این همه ذوق و اطلاعات .
میخواستم اگه ممکنه راهنمایم کنی که چطور میتونم این فیلمها را تهیه کنم ؟اگه سایتی برای فروش اینترنتی فیلمهای هندی میشناسی لطفا آدرس بده .اگه ممکن باشه خودت برام تهیه اش کنی ممنون میشم .هزینه اش هم هرچقدر باشه تقدیم میکنم
برات آرزوی موفقیت میکنم .این پیام را توی یه صفحه دیگه دادم بعد فکر کردم شاید هیچ وقت نخونیش . ببخشید که اینقدر طولانی شد

گل ماری شنبه 21 آذر 1383 ساعت 10:11 ق.ظ

سلام.ممنون از زحمات شما.من همیشه اینجور فیلمهارو واقعا دوست دارم البته به شرطی که به بهانه نشون دادن واقعیات کثافتکاری رو قاطی فیلم نکنن.من این فیلمو ندیدم اما میتونم حدس بزنم مانیشا واسه این نقش انتخاب درستی بوده اون جون میده واسه نقشهای غیر متعارف..هنوز هم لاجا رو به خاطر حضور قوی اون دوست دارم.

مژگان شنبه 21 آذر 1383 ساعت 07:26 ب.ظ

سلام مریم جان بابا بالاخره اومدید چشم انتظار بودیم فیلم قشنگی رو واسه ایندفعه انتخاب کردی تبریک . راستی نمیدونم چرا اخبارت واسه من باز نمیشه اخبار قدیمیته بیشتر ازهمه مهتر این تیتر خبری که نوشتی هل چل برتر از ویرزارا اخه تو این هیگیر ویگیر ویرزارا تعجب اوره خیلی مشتاقم که این خبرو بخونم به مهرانای گلم سلام برسون و بگو خیلی خیلی منتظر سوپرایزش هستم قربونت مژگان

ای ول میخواهم چه فیلمیه! اما اینا بی خیله فحشا نمیخواهند بشوند؟من فیلم هندی را واسه نجابت دوست دارم!من به روزم منتظر شما میمانم

روشنک یکشنبه 22 آذر 1383 ساعت 02:01 ب.ظ

سلام مثل همیشه یه فیلم قشنگ یه تحلیل قشنگ ولی این فیلمها معمولا به دست من نمیرسه اما از تعریف خوب شما همیشه لذت میبرم موفق و پیروز باشید.

آریا یکشنبه 22 آذر 1383 ساعت 05:30 ب.ظ http://honarpisheh.persianblog.com

منم به عنوان یه خواننده جدید مطالبتون بهتون سلام و خسته نباشید میگم!وبلاگ شما جزو محدود وبلاگ هایی که به طور خیلی جدی در مورد سینمای هند مطلب مینویسه. گر چه خودم طرفدار این سینما نیستم اما نوع نگاه شما به مقوله سینما جای تشکر داره.موفق باشید.منتظر مطالب جدیدتون هستم.

سیما یکشنبه 22 آذر 1383 ساعت 11:30 ب.ظ http://hysteria.persianblog.com

سلام. من این فیلمو ندیدم واسه همین نمیتونم نظر بدم. ولی نقد شما مثل همیشه خوب بود. موفق باشی.

طلا سه‌شنبه 24 آذر 1383 ساعت 12:22 ق.ظ http://www.whbi.persianblig.com

سلام/چه تلخه؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!/ولی خوب واقعیت همینه/

**دی جی امیر** سه‌شنبه 24 آذر 1383 ساعت 01:26 ق.ظ http://dj-amirgator.persianblog.com

سلام.وبلاگ قشنگی داری.به منم سر بزن.

خانمی من به روزم

جواد شنبه 28 آذر 1383 ساعت 09:58 ب.ظ http://javadnews.persianblog.com

سلام .. ای ول .. دستت درد نکنه .. عالی بود .. خواندنی و جالب .. عزیز هر وقت آپدیت کردی به ما هم خبرشو بده تا ما هم استفاده کنیم .. موفق باشی

آریا یکشنبه 29 آذر 1383 ساعت 01:15 ق.ظ http://honarpisheh.persianblog.com

مریم جون سلام مجدد! چند تا مساله به نظرم رسید که فکر کردم مطرح کنم بد نباشه.عکس ‌background وبلاگت خیلی قشنگه ولی خوندن متن رو مشگل می کنه.ضمنا حجم وبلاگت خیلی زیاده و مشکل بالا میاد.راستی با اون قسمت از نوشتت که درباره کوتاه کردن فیلم بود البته در باره اکثر فیلم ها موافقم(خیلی زیاد) . منتظر پست بعدیت هستم.

بنفشه دوشنبه 30 آذر 1383 ساعت 09:26 ق.ظ http://7665.persianblog.com

مریم جان سلام... مانیشا همیشه نقش های خاص و تکان دهنده ای را انتخاب می کند. با شناختی که از بازی او دارم مطمئن هستم که او در این نقش خود هم کاملاْ موفق بوده هر چند که این فیلمو ندیدم.

نازی دوشنبه 30 آذر 1383 ساعت 03:45 ب.ظ

سلام مریم جان . ممنون که جوابمو دادی . راستی مگه خودت کجا هستی ؟ اگه فرصت داشتی از خودت بیشتر برام بنویس . پیشنهادات قبول . حالا من باید چیکار کنم ؟
قربان لطفت.

شاهرخ سه‌شنبه 1 دی 1383 ساعت 07:06 ق.ظ http://hidilyrics-persian.blogspot.com

سلام/مطلب شما عالی ود.من از بازی مانیشا خصوصا در دیل سه خیلی خوشم میاد.ایکاش بگید که آیا این فیلم اینجا هم پیدا میشه یا نه؟

آریا چهارشنبه 2 دی 1383 ساعت 01:14 ق.ظ http://honarpisheh.persianblog.com

سلام خانومی وبلاگ من به روز شد. خوشحال می شم یه سر بهم بزنی!

نیما پنج‌شنبه 3 دی 1383 ساعت 12:15 ق.ظ http://www.moviestars.persianblog.com

سلام. جالب بود..موفق باشی

هئقشداعسسشهد پنج‌شنبه 3 دی 1383 ساعت 08:56 ق.ظ

فرزانه جمعه 4 دی 1383 ساعت 04:35 ق.ظ http://salmanindia.persianblog.com

سلام مریم جان آخر از همه اومدم وای خدایی خبرم نکرده بودی من م از بازیهای مانیشا خوشم میاد خیلی زیبا درون قالب بازی میره من بازی خاموشی رو با بازی سلمان و مانیشا رو عاشقانه دوست دارم خیلی زیبا نقش آفرینی کردن هرچی باشه کارگردان توانای مثل سانجی اون رو ساخته این فیلم هم با توصیف شما خیلی قشنگ بود من که ندیده لذت بردم راستی تولد عشقمونو پیشا پیش تبریک میگم تا دوشنبه که تولد عشقمونه

عاصی (نوید) جمعه 4 دی 1383 ساعت 08:01 ب.ظ http://aasi.persianblog.com

انصافا شرح فیلما رو قشنگ می نویسی . قرار شد از این فیلما یه چندتایی به ما بدی یادت رفت ؟

سعید سه‌شنبه 15 دی 1383 ساعت 01:34 ب.ظ http://beg00chera.persianblog.com

حضور گرمت لازمه

پریزاد پنج‌شنبه 17 دی 1383 ساعت 02:21 ب.ظ http://mannat.persianblog.com

سلام مریم جون. یه نیمچه فیلم فیر گذاشتم توی وبلاگم. بیا رای بده ببینیم بالاخره جایزه یامسال رو کی میگیره....:)

مهدی شنبه 19 دی 1383 ساعت 04:31 ب.ظ http://www.gharibaneh.blogsky.com

salam faghat hamin

نازنین پنج‌شنبه 24 دی 1383 ساعت 12:29 ب.ظ http://mahdazadi.persianblog

مریم جون سلام امیدوارم حالت خوب باشد من فیلم هندی دوست مخصوصآ فیلمهای شاهرخ خان ولی خودم بیشتر تو کار سیاسی ام به ما هم سر بزن

شما انگلیسی بنویس اگرمتن سیاسی داری برام بفرستی

جیران دوشنبه 28 دی 1383 ساعت 04:29 ق.ظ http://hoo786.persianblog.com

منو یادته ؟ :دی یه سال پیشا میومدم اینجا !

کامیرا یکشنبه 11 بهمن 1383 ساعت 10:01 ق.ظ http://bandarabbascity.tk

سلام. خوب بود . راجع به سینمای هند چیزای زیادی فهمیدیم. باز هم بنویس و به ما خبر بده. به بندرعباس سیتی هم سر بزن.

حمیدرضا چهارشنبه 14 بهمن 1383 ساعت 10:37 ب.ظ http://hamidreza-parmis.persianblog.com

سلام به مریم بانو کجایی شما چرا آپدیت نمیکنی سالمی دیگه آره ؟؟؟؟ امیدوارم مشکلی نداشته باشی.... موفق باشی

شیرین جمعه 16 بهمن 1383 ساعت 06:55 ب.ظ http://roshanak.blogfa.com

salam maryam joon matalebi ke neveshtio khoondam ..filme jalebi bayad bashe...weblget kheyli khoobe ...be manam sar bezan khoshhal misham azizam.felan bye

[ بدون نام ] یکشنبه 7 فروردین 1384 ساعت 03:59 ق.ظ

مهناز چهارشنبه 3 خرداد 1385 ساعت 05:32 ب.ظ http://www.pderamblog.com

عزیزم سایتت عالیه موفق باشی

علی اصغر دوشنبه 7 خرداد 1386 ساعت 05:58 ب.ظ http://www.indiairan.blogfa.com

سالیت عالیه اما یه مشکل داره
واسه دوستات لینک نداری
همیشه بالیوودی باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد